Tilaus- ja toimitusehdot

Yleistä

Nämä sopimusehdot koskevat Ugly Cookie Oy:n (Y-tunnus 2993088-5) verkkokauppaa (jäljempänä "verkkokauppa").

Sopimusehdot on päivitetty 22.1.2021 ja ne ovat voimassa toistaiseksi.

Verkkokaupan yhteystiedot:

Sähköposti: team@ugly.fi
Puhelin: +358 50 373 1442
Postiosoite: Kuortaneenkatu 2, 00510 Helsinki

Tilaaminen

Asiakas valitsee tilattavat tuotteet verkkosivuilta. Asiakas lähettää tilauksen joko Vahvista tilaus -painikkeella tai maksamalla tuotteet verkkokaupan maksutoiminnolla. Tehdessään tilauksen asiakas hyväksyy nämä sopimusehdot, tuotteiden hinnat sekä mahdolliset toimituskulut.

Verkkokauppa lähettää tilauksesta tilausvahvistuksen sähköpostitse. Tilausvahvistuksesta ilmenevät tilatut tuotteet sekä hinta.

Asiakas sitoutuu antamaan itseään koskevat tiedot oikeina, ja asiakas vastaa tietojen oikeellisuudesta. Asiakkaan on oltava yli 18-vuotias ja hänellä on oltava toimiva sähköpostiosoite ja puhelinnumero. Verkkokauppa toimittaa tilauksia vain Suomeen.

Asiakas hyväksyy, että verkkokauppa voi lähettää asiakkaalle sähköpostia tilaukseen liittyvissä asioissa.

Hinnat

Tuotteet veloitetaan tilaushetkellä voimassa olevan hinnaston mukaisesti. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Verkkokauppa pidättää oikeuden tilauksen perumiseen selvien hintavirheiden kohdalla. Selvällä hintavirheellä tarkoitetaan tuotteen mahdollista hinnoitteluvirhettä verkkokaupassa siten, että tuotteen hinta poikkeaa merkittävästi ja selvästi tuotteen oikeasta hinnasta.

Maksaminen

Asiakas voi maksaa tuotteet toimituksen yhteydessä, jos toimitustapana on Ugly-auto, tai verkkokaupassa.

Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Paybyway Oy, Y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Paybyway Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen.

Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.

Lisätietoja Visma Paysta: https://www.visma.fi/vismapay/

Maksutavat

Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, nettilompakoilla tai maksukorteilla (credit/debit). Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit.

MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.

Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/

Visma Pay -maksupalvelun yhteystiedot:

Visma Pay, Paybyway Oy (Y-tunnus 2486559-4)
Sähköposti: helpdesk@vismapay.com
Puhelin: 09 315 82 555 (arkisin klo 9-17)
Postiosoite: Laserkatu 6, 53850 Lappeenranta

Toimitus

Tilausten toimitusajat ilmoitetaan verkkokaupassa tilauksen yhteydessä. Mikäli tilaus toimitetaan kolmannen osapuolen (esimerkiksi Postin) kautta, toimitusaika määräytyy kolmannen osapuolen ehtojen mukaisesti. Esimerkiksi Postin toimitusajat ovat tyypillisesti 2-3 arkipäivää.

Toimituskulut määräytyvät valitun toimitustavan, mahdollisten lisäpalvelujen, tilauksen painon ja koon mukaan. Asiakas näkee toimituskulut verkkokaupassa ennen tilauksen lopullista hyväksymistä. Toimitus on useissa tapauksissa maksuton.

Tilauksen peruuttaminen, virhevastuu ja reklamaatiot

Asiakas voi peruuttaa tilauksen kirjallisella ilmoituksella sähköpostitse kaksi päivää ennen tilauksen toimitusta. Kuluttajansuojalain 6 luvun mukaisesti etämyynnissä sovellettavaa yleistä peruutusoikeutta ei ole elintarvikkeiden ja muiden päivittäistavaroiden yksittäisissä toimituksissa.

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut toimituksen aikana, asiakkaan tulee ilmoittaa tästä viipymättä, mutta kuitenkin 14 vuorokauden kuluessa verkkokaupalle.

Verkkokaupalla on lakisääteinen virhevastuu myydyistä tuotteista. Verkkokaupasta myydyt tuotteet ovat tuoreita elintarvikkeita ja virheettömillä tuotteilla ei ole peruutus-, palautus- tai vaihto-oikeutta (ks. kuluttajansuojalain 6 luvun 16 §).

Allergiat

Verkkokauppa ei vastaa tilauksen sisällön sovittamisesta yksilöllisiin asiakastarpeisiin, kuten allergioihin tai erikoisruokavalioihin.

Tuotteiden tuoteselosteet ovat nähtävissä osoitteessa https://ugly.fi/#cookies.

Vastuunrajoitus

Verkkokauppa ei vastaa välittömistä tai välillisistä vahingoista, jotka aiheutuvat asiakkaalle verkkokaupan käytöstä tai siitä, että verkkokauppa ei ole käytettävissä.

Näillä sopimusehdoilla ei rajoiteta verkkokaupan kuluttajansuojalain mukaista vastuuta.

Verkkopalvelun tai näiden ehtojen muuttaminen

Verkkokauppa voi muuttaa verkkopalvelua ja näitä sopimusehtoja. Asiakas hyväksyy muutokset tehdessään uuden tilauksen. Kulloinkin voimassaolevat sopimusehdot ovat nähtävissä osoitteessa https://ugly.fi.

Sovellettava laki ja riitojen ratkaisu

Näitä sopimusehtoja koskeviin riita-asioihin sovelletaan Suomen lakia. Ugly Cookie Oy:n ja asiakkaan väliset riita-asiat pyritään ratkaisemaan ensisijaisesti sopimusneuvotteluilla. Jos Ugly Cookie Oy:n ja kuluttaja-asiakkaan välinen erimielisyys ei ratkea neuvottelemalla, erimielisyys on mahdollista saattaa myös kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) käsiteltäväksi. Muutoin erimielisyydet ratkaistaan asiakkaan kotipaikan yleisessä alioikeudessa.

Muut ehdot

Yritysasiakkaiden ja Ugly Cookie Oy:n välisessä kauppasopimuksessa sovelletaan Suomen kauppalakia, ellei näissä sopimusehdoissa ole toisin määrätty.